Школа – духовна колиска народу .
Школа – світиня і надія народу.
В.О.Сухомлинський
Обґрунтування необхідності розроблення Концепції розвитку : Щоб відповідати високим стандартам і вимогам
нової епохи, сучасній людині необхідні знання в широкому спектрі галузей, вона
повинна вміти засвоювати все нові й нові способи та види діяльності.
Сучасна
школа має створювати умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації
особистості. Умови, за яких дитина може проявити не лише інтелектуальну
компетентність, але й компетентність соціальну. На основі цього маємо за мету створити умови
для соціально – орієнтованої форми роботи з дітьми, основаних на сучасних
інноваційних технологіях , які сприяють реалізації освітніх задач соціального
замовлення батьків. Та виконати головну місію – сформувати і розвинути
соцільно- зрілу , здорову , творчу особистість з усвідомленою громадською позицією,
почуттям національної самосвідомості, особистості , підготовленої до
професійного самовизначення.
Провідні ідеї Концепції:
-
запровадження компетентнісно-
орієнтованого підходу в освіті як основи формування життєспроможної
самодостатньої особистості;
-
організацію профільного навчання;
-
запровадження новітніх інформаційно –
комунікаційних технологій і дистанційної освіти в навчальний процес;
-
розробка стратегії мовного прориву в
системі освіти;
-
упровадження моніторингу якості освіти учнів
у контексті зовнішнього незалежного оцінювання.
Мета Концепції:
-
визначення нових напрямків діяльності та
цільових орієнтирів;
-
спрямування спільної роботи колективу
навчального закладу на створення умов для розвитку творчої особистості вчителя
та учнів;
-
оновлення навчально – виховного процесу
на основі інноваційних освітніх технологій.
Головні
завдання:
-
забезпечення реалізації права
громадян на повну загальну
середню освіту;
-
виховання громадянина України;
-
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до
народних традицій і звичаїв, державної та
рідної
мови, національних цінностей
українського народу та
інших народів і націй;
-
виховання в
учнів поваги до Конституції України,
державних символів України, прав і
свобод людини і громадянина,
почуття власної гідності, відповідальності
перед законом за свої дії,
свідомого ставлення до обов'язків людини і
громадянина;
-
розвиток особистості учня, його здібностей і
обдарувань, наукового
світогляду;
-
реалізація права учнів на вільне формування політичних і
світоглядних переконань;
-
виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та
здоров’я інших
громадян як найвищої соціальної
цінності, формування засад
здорового способу життя,
збереження і зміцнення фізичного та
психічного здоров’я учнів;
-
створення умов для оволодіння системою наукових знань .
Основні
напрямки розвитку:
-
психологізація навчально – виховного
процесу;
-
впровадження особистісно – орієнтованого
підходу;
-
оновлення навчально – виховного процесу
на основі інноваційних освітніх технологій;
-
переорієнтація навчально – виховного
процесу на принципах співробітництва і співтворчості батьків і педагогів.
Принципи:
І. Принципи єдності і диференціації
змісту і форм освіти:
- забезпечення навчально – виховного процесу відповідно до індивідуальних
задатків, інтересів, здібностей та потреб кожного учня;
- виявлення талантів кожної дитини;
- створення найсприятливіших умов для всебічного та гармонічного розвитку
учнів.
ІІ. Принцип гуманізації і демократизації
змісту освіти:
-
ставлення до дитини, як до цінності;
-
визнання її права на вільний розвиток та
реалізацію своїх здібностей;
-
посилення уваги педагога до використання
різноманітних форм роботи всіх учасників навчально – виховного процесу.
ІІІ. Принцип наступності, доступності й
безперервності:
-
використання досвіду учня на всіх етапах
розвитку;
-
ускладнення та урізноманітнення змісту і
напрямків навчально – виховного процесу;
-
нероздільність навчання і виховання у
формуванні цілісної та всебічно розвиненої особистості.
IV. Принцип єдності родинного та
суспільного виховання:
-
створення можливості всім дітям
навчатися державною мовою з метою виховування національної гідності,
національної свідомості;
-
збереження національної психології,
генотипу, який сформувався протягом століть;
V. Принцип розвиваючого навчання:
-
формування гармонійно розвиненої підростаючої особистості;
-
диференціація навчально – виховного процесу відповідно до індивідуальних
задатків кожної дитини;
- відповідність
організації, структури і змісту виховної системи.
VI. Принцип національної свідомості:
-
ознайомлення з історією рідного народу,
як джерелом духовності і мудрості;
-
формування учня як громадянина
суверенної демократичної держави.
VII. Принцип повної реалізації здібностей,
таланту, всебічного розвитку:
-
створення умов щодо самореалізації;
-
формування самостійності дитячої діяльності;
-
формування творчості в процесі навчально
– виховного процесу.
VIII. Поєднання державного управління з
громадським самоврядуванням.
Основними стратегічними
напрямками розвитку є:
-
належне інформаційне забезпечення
навчально – виховного процесу;
-
створення оптимальних умов для розробки
і впровадження моделі організації профільного навчання на основі сучасних
інноваційних технологій;
-
поетапне науково – методичне
забезпечення всіх підрозділів навчально – виховного процесу з урахуванням
наукових і духовних принципів, надбань педагогічної науки та світового досвіду;
-
створення оптимальних умов для духовного
та особистісного розвитку учнів з використанням сучасних інноваційних
технологій.
Головні тактичні завдання:
1.
моделювання бажаного рівня якості освіти
(на основі аналізу існуючих досягнень, проблем і прогнозу перспектив);
2.
діагностування наявного рівня якості
освіти;
3.
забезпечення такого функціонування
закладу, яке забезпечить досягнення заданого рівня якості (передбачає
оперативне реагування системи управління на відхилення реальної якості від
бажаної);
4.
створення сучасного методичного
кабінету;
5.
локальної мережі закладу;
6.
підвищення педагогічної майстерності
педагогів з урахуванням новітніх технологій;
7.
вивчення та узагальнення передового
досвіду, участь у педагогічних ярмарках різних рівнів;
8.
підвищення якості навчально – виховної
роботи шляхом здійснення диференційованого підходу до дітей;
9.
залучення батьків до навчально –
виховного процесу, з метою відновлення традицій сімейного виховання.
Cпівпраця з батьками.
Спільна робота батьків та закладу
повина бути направлена не тільки на
інформування про зміст навчально – виховного процесу, а і на співпрацю в
здійсненні національного виховання дітей та створення сприятливих умов щодо
організації життя дитини в навчальному закладі.
Вважається
необхідним вирішення найголовніших проблем за участю батьків, а саме:
-
підвищення ефективності навчально –
виховного процесу через співпрацю з родиною, громадськістю;
-
визначення стратегічних завдань,
пріоритетних напрямків в розвитку навчального закладу;
-
відновлення традицій сімейного
виховання;
-
формування умов, які максимально
забезпечуватимуть всебічний розвиток дітей, а також розвиток їх творчого
потенціалу на основі формування психоемоційного благополуччя;
-
сприяння вихованню моральної, психічно і
фізично здорової особистості;
-
сприяння розвитку творчих здібностей
учнів, здатності до застосування здобутих знань, умінь і навичок через сумлінну
співпрацю;
-
сприяння пошуку, підтримки обдарованих
дітей.
Впровадження інноваційних технологій.
Домінантною в розвитку закладу стане
створення сприятливого середовища для інноваційної діяльності педагогів,
запровадження найраціональніших засобів їх навчання. Перш за все інноваційний
підхід в закладі, як системний підхід щодо організації методичної роботи з
урахуванням майстерності, створення чіткої, раціональної системи планування на
аналітичній основі забезпечується для забезпечення навчально – виховного
процесу.
Для реалізації технологій потрібно:
-
впровадження стратегічного менеджменту в
управлінській діяльності;
-
проведення моніторингу якості освітнього
процесу;
-
ведення рейтингової системи виявлення
професійної майстерності вчителів;
-
залучення педагогів – практиків до
творчої діяльності і дослідницько – експериментальної роботи;
-
впровадження інноваційних технологій в
навчально – виховний процес педагогами закладу.
Модель майбутнього педагога навчального
закладу.
Педагог навчального закладу:
·
є творча людина, яка здійснює нові
підходи до реалізації процесу навчання та виховання учнів, модернізації форм,
методів і засобів навчально – виховного процесу, реалізації на практиці
педагогіки співробництва, педагогічної гармонії, створення умов для творчої
атмосфери, постійного самоаналізу діяльності;
·
є винахідливим у вирішенні будь – якої
виховуючої і навчальної ситуації враховуючи вікові та індивідуальні
особливостями своїх вихованців;
·
має знання інноваційних технологій
виховання та навчання і способів їх використання в залежності від педагогічних
ситуацій і завдань навчально – виховного процесу;
·
має досягати високих результатів у
навчанні та вихованні учнів;
·
має високий рівень професійної
підготовки, широкий культурний кругозір і наукову ерудицію, духовне багатство і
емоційну культуру педагога, прагне до постійного самовдосконалення;
·
уміє співпрацювати з батьками.
Умови реалізації Концепції.
Для успішної реалізації Концепції
діяльності перспективного розвитку закладу повині бути такі умови:
1)
наявність висококваліфікованих кадрів,
здатних до постійної самоосвітньої роботи;
2)
створення оптимальних умов для
впровадження профільного навчання;
3)
належне інформаційне забезпечення
навчально – виховного процесу;
4)
розробка оптимальний навчальних планів;
5)
створення сучасного методичного кабінету
та запровадження новітніх інформаційно – комунікаційних технологій і
дистанційної освіти в навчальний процес;
6)
творчий підхід до використання державних
програм;
7)
принципова нова матеріально – технічна
база: реконструкція навчальних кабінетів в навчальні лабораторії, сучасне
обладнання, локальна мережа Internet (для учнів на
базі,кабінету інформатики; для вчителів – в кожному навчальному кабінеті;
8)
подальший розвиток психологічної служби;
9)
створення в педагогічному колективі
мікросередовища, що сприяє розвитку педагогічної майстерності, модернізації
форм, методів і засобів навчально – виховного процесу, створення умов для
розвитку творчості;
10)
створення і упровадження моніторингу
якості освіти учнів у контексті зовнішнього незалежного оцінювання.
Модель майбутнього випускника навчального
закладу.
·
наявність у випускника фундаментальної
підготовки; різних інтелектуальних і практичних умінь, що дозволяють займатись
самоосвітою та успішно продовжувати навчання в профільних ВУЗах;
·
конкурентоспроможність;
·
наявність у випускника високої
самостійної культури, творчого мислення; готовність до творчості і потреба в
ній;
·
наявність у випускника наукових знань
про людину і вміння ними користуватися з метою самопізнання, самовдосконалення;
·
засвоєння учнями системи знань про
загальнолюдські гуманістичні цінності та сприймання їх як найважливіші життєві
орієнтири.
Випускник навчального закладу:
·
є громадянином України, національно
свідомою, життєво і соціально адаптованою особистістю, здатною продовжувати
навчання в ВНЗ;
·
є творчою особистістю, яка має постійну
потребу у саморозвитку;
·
є морально, психічно і фізично здоровою
особистістю;
·
є розвиненою особою з високим рівнем
комунікативної компетентності;
·
соціально – адаптована, компетентна,
уміє жити серед людей, діяли згідно з правовими нормами, уміє адаптуватися в навколишньому
житті; має почуття власної гідності.
Немає коментарів:
Дописати коментар