фізика , 7 кл, 2022/2023

понеділок, 25 вересня 2017 р.

Концепція діяльності і перспективного розвитку

Школа – духовна колиска народу .
Школа – світиня і надія народу.
В.О.Сухомлинський
       
Обґрунтування необхідності розроблення Концепції розвитку :  Щоб відповідати високим стандартам і вимогам нової епохи, сучасній людині необхідні знання в широкому спектрі галузей, вона повинна вміти засвоювати все нові й нові способи та види діяльності.
      Сучасна школа має створювати умови для саморозвитку, самоствердження, самореалізації особистості. Умови, за яких дитина може проявити не лише інтелектуальну компетентність, але й компетентність соціальну.    На основі цього маємо за мету створити умови для соціально – орієнтованої форми роботи з дітьми, основаних на сучасних інноваційних технологіях , які сприяють реалізації освітніх задач соціального замовлення батьків. Та виконати головну місію – сформувати і розвинути соцільно- зрілу , здорову , творчу особистість з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості , підготовленої до професійного самовизначення.
Провідні ідеї Концепції:  
-       запровадження компетентнісно- орієнтованого підходу в освіті як основи формування життєспроможної самодостатньої особистості;
-    організацію профільного навчання;
-    запровадження новітніх інформаційно – комунікаційних технологій і дистанційної освіти в навчальний процес;
-       розробка стратегії мовного прориву в системі освіти;
-     упровадження моніторингу якості освіти учнів у контексті зовнішнього незалежного оцінювання.

Мета Концепції:
-       визначення нових напрямків діяльності та цільових орієнтирів;
-       спрямування спільної роботи колективу навчального закладу на створення умов для розвитку творчої особистості вчителя та учнів;
-       оновлення навчально – виховного процесу на основі інноваційних освітніх технологій.
Головні завдання:
-               забезпечення реалізації права громадян на повну загальну
         середню освіту; 
-              виховання громадянина України;
-           виховання  шанобливого ставлення до родини, поваги до
         народних традицій і звичаїв, державної та рідної
         мови,     національних цінностей українського народу та
         інших народів і націй;
-                    виховання  в учнів  поваги до Конституції України,
        державних символів України, прав і свобод людини і громадянина,
        почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії,
       свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;
-                    розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового
       світогляду;
-                    реалізація права учнів   на вільне формування політичних і
      світоглядних переконань;
-                    виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших
         громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад
         здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та  
      психічного здоров’я учнів;
-                    створення умов для оволодіння системою наукових знань .
Основні напрямки розвитку:  

-         психологізація навчально – виховного процесу;
-         впровадження особистісно – орієнтованого підходу;
-         оновлення навчально – виховного процесу на основі інноваційних освітніх технологій;
-         переорієнтація навчально – виховного процесу на принципах співробітництва і співтворчості батьків і педагогів.
Принципи:  
І. Принципи єдності і диференціації змісту і форм освіти:
- забезпечення навчально – виховного процесу відповідно до індивідуальних задатків, інтересів, здібностей та потреб кожного учня;
-  виявлення талантів кожної дитини;
- створення найсприятливіших умов для всебічного та гармонічного розвитку учнів.
ІІ. Принцип гуманізації і демократизації змісту освіти:
-         ставлення до дитини, як до цінності;
-         визнання її права на вільний розвиток та реалізацію своїх здібностей;
-         посилення уваги педагога до використання різноманітних форм роботи всіх учасників навчально – виховного процесу.
ІІІ. Принцип наступності, доступності й безперервності:
-         використання досвіду учня на всіх етапах розвитку;
-         ускладнення та урізноманітнення змісту і напрямків навчально – виховного процесу;
-         нероздільність навчання і виховання у формуванні цілісної та всебічно розвиненої особистості.
IV. Принцип єдності родинного та суспільного виховання:
-         створення можливості всім дітям навчатися державною мовою з метою виховування національної гідності, національної свідомості;
-         збереження національної психології, генотипу, який сформувався протягом століть;
V. Принцип розвиваючого навчання:
        -    формування гармонійно розвиненої підростаючої особистості;
        - диференціація навчально – виховного процесу відповідно до індивідуальних задатків кожної дитини;
        -   відповідність організації, структури і змісту виховної системи.
VI. Принцип національної свідомості:
-         ознайомлення з історією рідного народу, як джерелом духовності і мудрості;
-         формування учня як громадянина суверенної демократичної держави.
VII. Принцип повної реалізації здібностей, таланту, всебічного розвитку:
-         створення умов щодо самореалізації;
-         формування самостійності дитячої діяльності;
-         формування творчості в процесі навчально – виховного процесу.
VIII. Поєднання державного управління з громадським самоврядуванням.

Основними стратегічними напрямками розвитку є:
-         належне інформаційне забезпечення навчально – виховного процесу;
-         створення оптимальних умов для розробки і впровадження моделі організації профільного навчання на основі сучасних інноваційних технологій;
-         поетапне науково – методичне забезпечення всіх підрозділів навчально – виховного процесу з урахуванням наукових і духовних принципів, надбань педагогічної науки та світового досвіду;
-         створення оптимальних умов для духовного та особистісного розвитку учнів з використанням сучасних інноваційних технологій.

Головні тактичні завдання:
1.    моделювання бажаного рівня якості освіти (на основі аналізу існуючих досягнень, проблем і прогнозу перспектив);
2.    діагностування наявного рівня якості освіти;
3.    забезпечення такого функціонування закладу, яке забезпечить досягнення заданого рівня якості (передбачає оперативне реагування системи управління на відхилення реальної якості від бажаної);
4.    створення сучасного методичного кабінету;
5.    локальної мережі закладу;
6.    підвищення педагогічної майстерності педагогів з урахуванням новітніх технологій;
7.         вивчення та узагальнення передового досвіду, участь у педагогічних ярмарках різних рівнів;
8.    підвищення якості навчально – виховної роботи шляхом здійснення диференційованого підходу до дітей;
9.    залучення батьків до навчально – виховного процесу, з метою відновлення традицій сімейного виховання.

 Cпівпраця з батьками.
         Спільна робота батьків та закладу повина бути  направлена не тільки на інформування про зміст навчально – виховного процесу, а і на співпрацю в здійсненні національного виховання дітей та створення сприятливих умов щодо організації життя дитини в навчальному закладі.
         Вважається необхідним вирішення найголовніших проблем за участю батьків, а саме:
-         підвищення ефективності навчально – виховного процесу через співпрацю з родиною, громадськістю;
-         визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямків в розвитку навчального закладу;
-         відновлення традицій сімейного виховання;
-         формування умов, які максимально забезпечуватимуть всебічний розвиток дітей, а також розвиток їх творчого потенціалу на основі формування психоемоційного благополуччя;
-         сприяння вихованню моральної, психічно і фізично здорової особистості;
-         сприяння розвитку творчих здібностей учнів, здатності до застосування здобутих знань, умінь і навичок через сумлінну співпрацю;
-         сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей.

 Впровадження інноваційних технологій.
         Домінантною в розвитку закладу стане створення сприятливого середовища для інноваційної діяльності педагогів, запровадження найраціональніших засобів їх навчання. Перш за все інноваційний підхід в закладі, як системний підхід щодо організації методичної роботи з урахуванням майстерності, створення чіткої, раціональної системи планування на аналітичній основі забезпечується для забезпечення навчально – виховного процесу.
         Для реалізації технологій потрібно:
-         впровадження стратегічного менеджменту в управлінській діяльності;
-         проведення моніторингу якості освітнього процесу;
-         ведення рейтингової системи виявлення професійної майстерності вчителів;
-         залучення педагогів – практиків до творчої діяльності і дослідницько – експериментальної роботи;
-         впровадження інноваційних технологій в навчально – виховний процес педагогами закладу.
Модель майбутнього педагога навчального закладу.
         Педагог навчального закладу:
·        є творча людина, яка здійснює нові підходи до реалізації процесу навчання та виховання учнів, модернізації форм, методів і засобів навчально – виховного процесу, реалізації на практиці педагогіки співробництва, педагогічної гармонії, створення умов для творчої атмосфери, постійного самоаналізу діяльності;
·        є винахідливим у вирішенні будь – якої виховуючої і навчальної ситуації враховуючи вікові та індивідуальні особливостями своїх вихованців;
·        має знання інноваційних технологій виховання та навчання і способів їх використання в залежності від педагогічних ситуацій і завдань навчально – виховного процесу;
·        має досягати високих результатів у навчанні та вихованні учнів;
·        має високий рівень професійної підготовки, широкий культурний кругозір і наукову ерудицію, духовне багатство і емоційну культуру педагога, прагне до постійного самовдосконалення;
·        уміє співпрацювати з батьками.
Умови реалізації Концепції.
         Для успішної реалізації Концепції діяльності перспективного розвитку закладу повині бути такі умови:
1)    наявність висококваліфікованих кадрів, здатних до постійної самоосвітньої роботи;
2)    створення оптимальних умов для впровадження профільного навчання;
3)    належне інформаційне забезпечення навчально – виховного процесу;
4)    розробка оптимальний навчальних планів;
5)    створення сучасного методичного кабінету та запровадження новітніх інформаційно – комунікаційних технологій і дистанційної освіти в навчальний процес;
6)    творчий підхід до використання державних програм;
7)    принципова нова матеріально – технічна база: реконструкція навчальних кабінетів в навчальні лабораторії, сучасне обладнання, локальна мережа Internet (для учнів на базі,кабінету інформатики; для вчителів – в кожному навчальному кабінеті;
8)    подальший розвиток психологічної служби;
9)    створення в педагогічному колективі мікросередовища, що сприяє розвитку педагогічної майстерності, модернізації форм, методів і засобів навчально – виховного процесу, створення умов для розвитку творчості;
10)                      створення і упровадження моніторингу якості освіти учнів у контексті зовнішнього незалежного оцінювання.

 Модель майбутнього випускника навчального закладу.
·        наявність у випускника фундаментальної підготовки; різних інтелектуальних і практичних умінь, що дозволяють займатись самоосвітою та успішно продовжувати навчання в профільних ВУЗах;
·        конкурентоспроможність;
·        наявність у випускника високої самостійної культури, творчого мислення; готовність до творчості і потреба в ній;
·        наявність у випускника наукових знань про людину і вміння ними користуватися з метою самопізнання, самовдосконалення;
·        засвоєння учнями системи знань про загальнолюдські гуманістичні цінності та сприймання їх як найважливіші життєві орієнтири.
Випускник навчального закладу:
·        є громадянином України, національно свідомою, життєво і соціально адаптованою особистістю, здатною продовжувати навчання в ВНЗ;
·        є творчою особистістю, яка має постійну потребу у саморозвитку;
·        є морально, психічно і фізично здоровою особистістю;
·        є розвиненою особою з високим рівнем комунікативної компетентності;
·        соціально – адаптована, компетентна, уміє жити серед людей, діяли згідно з правовими нормами, уміє адаптуватися в навколишньому житті; має почуття власної гідності.





Немає коментарів:

Дописати коментар