фізика , 7 кл, 2022/2023

Дистанційне навчання з фізики для учнів 9 кл. (2020/2021 н.р.)



                                                Фізика 9 кл.
Дата уроку : 15.04.21
Тема уроку : Реактивний рух. Фізичні основи  реактивної техніки . Досягнення космонавтики.

1. Опрацювати параграф 37,написати та вивчити конспект.
2. Написати доповідь : Досягнення космонавтики.



Дата уроку : 14.04.21
Тема уроку :Розв"язування задач. Самостійна робота 

Закони збереження 

Завдання №1 
Вкажіть одиниці вимірювання імпульсу в СІ?
А. Н/м2;
Б. кг⋅м/с2;
В. кг⋅м/с;
Г. Н⋅м.


Завдання №2 
За якою формулою обчислюється кінетична енергія? 
А. ; Б. N=Fv; В. A=Fs∙cosα; Г.
Завдання №3
Дано траєкторію руху тіла кинутого під кутом до горизонту. В якій точці траєкторії потенціальна енергія максимальна?
А. 1; 
Б. 2;
В. 3;
Г. У всіх точках однакова.


Завдання №4
Як зміниться імпульс тіла при збільшенні часу дії сталої сили в 2 рази?
А. Збільшиться в 2 рази; 
Б. Зменшиться в 2 рази;
В. Збільшиться в 4 рази;
Г. Не зміниться.


Завдання №5 
Визначити кінетичну енергію тіла масою 2 т, що рухається зі швидкістю 4 м/с


Завдання №6
Сформулювати означення, що таке реактивний рух?


Завдання №7 
Дано рівняння залежності проекції швидкості руху тіла від часу vx=2+4t. Визначити імпульс тіла масою 4 кг через 2 с після початку руху та силу, що викликала цю швидкість


Завдання №8
Платформа масою 20 т переміщається горизонтальною колією з швидкістю 1,5 м/с. Її наздоганяє платформа масою 10 т, що рухається з швидкістю 4 м/с. З якою швидкістю рухатимуться платформи після щеплення?


Завдання №9
М’яч кинули під кутом до горизонту з швидкістю 15 м/с. Яка швидкість м’яча на висоті 5 м?


Завдання №10*
Визначити потенціальну та кінетичну енергію тіла масою 100 г, кинутого вертикально вгору зі швидкістю 15 м/с, через 2 с після початку руху.






Дата уроку : 13.04.21
Тема уроку :Розв"язування задач.

1. Ознайомитись з задачами та їхніми розв"язками.










Дата уроку : 08.04.21
Тема уроку : Взаємодія тіл. Імпульс. Закон збереження імпульсу.

1.Опрацювати  в підручнику параграф 36, написати конспект з малюнками, формулими та фізичними визначеннями.

2. Переглянути відео : https://youtu.be/Op84vZkwBJA





Дата уроку : 07.04.21
Тема уроку :Контрольна робота  з теми "Рух і взаємодія .Закони збереження"


1. Існують такі системи відліку, відносно яких тіло зберігає стан спокою або рівномірного прямолінійного руху, якщо на тіло не діють жодні сили або ці сили скомпенсовані. (1 бал)
а) Перший закон Ньютона                                      в) Третій закон Ньютона
б) Другий закон Ньютона                                       г) Закон всесвітнього тяжіння

2. За якою формулою визначають проекцію вектора прискорення? (1 бал)
а)                         б)
в)                      г)

3. Яка одиниця вимірювання прискорення? (1 бал)
а) м                     б) м/с                 в) м/с2                     г) кг

4. Спустившись з гірки, санки з хлопчиком гальмують із прискоренням 2 м/с2. Визначте величину гальмівної сили, якщо загальна маса хлопчика та санок дорівнює 45 кг. (1 бал)
а) 22,5 Н                    б) 45 Н                     в) 47 Н                     г) 90 Н

5. Автомобіль масою 1500 кг рушає з місця під дією сили тяги 3000 Н та набуває швидкість 36 км/год. Не враховуючи опір руху, визначте за який час автомобіль  досяг такої швидкості. (1,5 бали)

6. Маса кейса 15 кг, максимальна сила натягу, яку витримує його ручка, дорівнює 210 Н. За якого прискорення під час підняття ручка кейса відірветься? (1,5 бали)

7. При рівноприскореному прямолінійному русі швидкість катера збільшилася за 10 з від 5 м/с до 9 м/с. Який шлях пройдено катером за цей час? (2 бали)

8. Тіло, що вільно падало, останні 200 м шляху пролетіло за 4 с. Скільки часу і з якої висоти падало тіло? (3 бали)





Дата уроку : 06.04.21
Тема уроку :Розв"язування задач. Підготовка до контрольної роботи.

Давайте розглянемо та опрацюємо задачі з даної теми !


1. Тіла взаємодіють одне з одним із силами, які напрямлені вздовж однієї прямої, рівні за модулем і протилежні за напрямком. (1 бал)
а) Перший закон Ньютона                                      в) Третій закон Ньютона
б) Другий закон Ньютона                                       г) Закон всесвітнього тяжіння
2. За якою формулою визначають силу тяжіння? (1 бал)
а)                  б)                в)                г)
3. Яка одиниця вимірювання швидкості? (1 бал)
а) м                     б) м/с                 в) м/с2                     г) кг
4. Земля притягує до себе підкинутий м'яч із силою 3 Н. З якою силою цей м'яч притягує до себе Землю? (1 бал)
а) 0,3 Н                     б) 3 Н                    в) 6 Н                    г) 0 Н
5. Лижник масою 70 кг, що має в кінці спуску швидкість 10 м/с, зупиняється через 20 секунд після закінчення спуску. Визначте величину сили тертя. (1,5 бали)
6. Мотоцикліст, маса якого разом із мотоциклом становить 180 кг, розганяється на горизонтальній дорозі. Визначте прискорення мотоцикла, якщо його сила тяги дорівнює 216 Н, а коефіцієнт опору руху – 0,04. (1,5 бали)
7. Яку відстань проїде автомобіль до повної зупинки, якщо шофер різко гальмує при швидкості 72 км/год, а від початку гальмування до зупинки проходить 6 с? (2 бали)
8. У ході рівноприскореного руху зі стану спокою мотоцикліст за десяту секунду проїжджає 7,6 м. Визначте прискорення мотоцикліста; обчисліть його переміщення за 10 с. (3 бали)





Дата уроку : 01.04.21
Тема уроку : Розв"язування задач з теми "Рух тіла під дією кількох сил".


1.Дайте відповіді на запитання.




2. Написати конспект.





Дата уроку :  31.03.21
Тема уроку : Розв"язування задач з теми "Рух тіла під дією кількох сил".

Алгоритм розв’язування задач із динаміки

1. Уважно прочитайте умову задачі. З’ясуйте, які сили діють на тіло, яким є характер його руху (рухається це тіло з прискоренням чи рівномірно прямолінійно).

2. Запишіть коротку умову задачі. У разі необхідності переведіть значення фізичних величин в одиниці СІ.

3. Виконайте пояснювальний рисунок, на якому зазначте сили, що діють на тіло, і напрямок прискорення руху тіла.

4. Виберіть інерціальну систему відліку. Осі координат бажано спрямувати так, щоб якнайбільше сил було напрямлено вздовж цих осей (це не змінить результату розв’язання, але значно його спростить).

5. Запишіть рівняння другого закону Ньютона у векторному вигляді та в проекціях на осі координат. Запишіть формули для обчислення сил. Одержавши систему рівнянь, розв’яжіть її відносно невідомої величини. Якщо в задачі є додаткові умови, використайте їх.

6. Перевірте одиницю та знайдіть числове значення шуканої величини. Проаналізуйте результат, запишіть відповідь.

Під час розв’язування задач систему відліку будемо пов’язувати з точкою, нерухомою відносно поверхні Землі (тобто тіло рухається, а осі координат залишаються нерухомими); тіло вважатимемо матеріальною точкою, тому всі сили будемо зображати прикладеними до однієї точки.

Розв'язуємо задачі:

Задача 1. З яким прискоренням буде рухатися на горизонтальній площині тіло, масою 50 кг під дією горизонтальної сили 300 Н? Коефіцієнт тертя 0.4




Подивіться відеоролик:

https://youtu.be/JPoDTgoWvgY


Дайте відповіді на запитання:








Дата уроку :  22.01.21
Тема уроку : Йонізаційна дія радіоактивного випромінювання . Природний  радіоактивний фон. Дозиметри.

Опрацювати параграфи 27,28. Написати та вивчити конспект.


Дата уроку :  21.01.21
Тема уроку : Розв"язування задач. Самостійна робота.

Відкрийте будь ласка ст. 164 вашого підручника та виконайте завдання : 184, 187, 188, 191, 193 та 195.




Дата уроку :  18.01.21
Тема уроку : Розв"язування задач.

Ознайомитись з класною роботою та записати її в зошит , а також розв"язати наступні завдання : 13.5, 13.7, 13.10 та 13.11













Дата уроку :  15.01.21
Тема уроку : Активність радіоактивної речовини. 
                      Застосування  радіоактивних ізотопів.
 Повторити параграф 26. Виконати тест та прислати фотозвіт.




Дата уроку :  14.01.21
Тема уроку : Радіоактивність . Радіоактивні 
                            випромінювання.
 
Домашнє завдання : опрацювати парараф 26 , написати реферат з даної теми!



Дата уроку :  11.01.21
Тема уроку : Сучасна модель  атома. Протонно - нейтронна 
                        модель  ядра атома. Ядерні сили . Ізотопи.
   
Опрацювати параграфи 25-27, дати письмово відповіді на питання :
 1. Опишіть зміст дослідів Резерфорда з розсіюваня l( альфа)- 
     частинок. Який висновок можна зробити з них ?
2. Чому саме альфа - частинки є інмтрументом у дослідженні 
    атома?
3. Якими явищами супроводжується зіткнення альфа - частинок 
    з екраном із цинк сульфіду.
4. Які обмеження мала модель атома  Томсона в поясненні 
    фізичних явищ?
5. Опишіть модель будови  атома , яку запропонував Резерфорд.
6. Що таке нуклон?
7. Які сили визначають міцність аомних ядер? Назвіть 
    властивості цих сил.
8. Що називають ізотопами?
9. Де використовують  радіоактивні ізотопи.?







Дата уроку :02.11.20
Тема уроку : Лабораторна робота №3 "Дослідження відбивання світла за допомогою плоского дзеркала"

 На ст. 64 вашого підручника виписати мету, пилади та матеріали , хід роботи даної лабораторної роботи.


 Переглянути  відео даної лабораторної роботи , з нього взяти дані для таблиці та побудувати кути продемонстровувані  у відео.



Дата уроку :30.10.20
Тема уроку : Відбивання світла . Закон відбивання світла . 
                       Плоске дзеркало.

Оправювати параграф 11, дати письмово відповіді на запитання після параграфа.

Дата уроку :29.10.20
Тема уроку : Розв"язування задач.

Опрацювати письмово задачі : 43,44,45,50,52,55 ст.56




Дата уроку :26.10.20
Тема уроку : Світловий промінь і світловий пучок. 
                     Закон прямолійнійного поширення світла .
                      Сонячне та місячне затемненя.

Опрацювати параграф 10 та те що дано на даному блозі.

Якщо між оком і яким-небудь джерелом світла розмістити непрозорий предмет, ми не побачимо джерела світла. Це пояснюється тим, що в однорідному середовищі світло поширюється прямолінійно. Середовище називають однорідним, якщо густина речовини, з якої воно складається, в усіх точках однакова.

Про прямолінійне поширення світла ще за 300 років до нової ери писав засновник геометрії Евклід. Цілком можливо, що поняття прямої лінії виникло з уявлень про прямолінійне поширення світла в однорідному середовищі.

Світло від будь-якого джерела, наприклад електричної лампи, поширюється в усіх напрямках. Якщо від джерела світла провести пряму лінію, ми отримаємо промінь світла.

Промінь світла — це уявна лінія, уздовж якої поширюється світло.

Якщо світлові промені обмежити певною поверхнею у просторі, то ми отримаємо світловий пучок.

Світлові пучки можна спостерігати в повітрі, що містить достатню кількість порошинок, які відбивають світло. Ви, звичайно, бачили світлові пучки від кишенькового ліхтарика, прожектора (мал. 91), кінопроектора. У природі часто можна спостерігати великі світлові пучки, що утворюються під час проходження сонячних променів через розриви у хмарах, просвіти у кронах дерев (мал. 92). У чистому повітрі світлових пучків не видно.

Мал. 91

Мал. 92

Унаслідок того, що в однорідному середовищі світло поширюється прямолінійно, ми можемо спостерігати тіні і півтіні, фази Місяця, сонячні і місячні затемнення.

Тінь — частина простору за непрозорим предметом, куди не проникає світло.

У сонячний день чітко видно тіні людей, будівель, дерев та інших предметів (мал. 93).

Помістимо невелику непрозору кулю у світловий пучок, що падає на екран від джерела світла невеликих розмірів. За кулею у просторі утворюється конусоподібна тінь, а на екрані з’являється тінь, що має форму круга (мал. 94).

Мал. 93

Мал. 94

Якщо розміри джерела світла набагато менші за відстань від джерела світла до екрана, то таке джерело називають точковим джерелом світла.

Візьмемо джерело світла, розміри якого більші порівняно з відстанню від нього до екрана, і повторимо дослід. Навколо тіні на екрані утворюється частково освітлений простір - півтінь (мал. 95).

Утворення півтіні також підтверджує закон прямолінійного поширення світла. У даному випадку джерело світла складається з багатьох точкових джерел, кожне з яких випромінює світло. На екрані є ділянки, у які світло від одних точкових джерел потрапляє, а від інших - ні, там і утворюється півтінь.

Мал. 95

У центральну частину екрана не потрапляє світло від жодного точкового джерела, там спостерігається повна тінь.

Тіньовими проекціями користуються в театрі тіней (мал. 96), для демонстрації дослідів, наприклад для показу демонстрації броунівського руху (мал. 97) тощо.

Мал. 96

Мал. 97

Місяць - природний супутник Землі. Протягом місяця ми можемо спостерігати, як змінюється форма видимої із Землі частини Місяця.

Різні форми видимої із Землі частини Місяця називають фазами Місяця.

Ще у глибоку давнину люди могли пояснити явище зміни місячних фаз (мал. 98).

Фази Місяця пояснюються взаємним розташуванням Сонця, Місяця і Землі, а також тим, що Місяць власного світла не випромінює, а відбиває сонячне. Сонце знаходиться на великій відстані від Місяця, тому пучок сонячних променів, що падає на Місяць, можна вважати паралельним. Унаслідок цього освітлюється тільки половина Місяця, а друга його половина залишається в тіні. Рух Землі і Місяця приводить до того, що до Землі можуть бути одночасно обернені світла і темна частини Місяця, і тоді він здається нам неповним. Різні фази Місяця зображено на малюнках 99 і 100.

Мал. 98

Мал. 99

Мал. 100

Коли Місяць проходить між Сонцем і Землею, до нас обернено його темний бік. Тоді Місяця зовсім не видно. Цю фазу називають молодиком. Через 2 дні, коли Місяць переміститься на схід від Сонця, до нас буде обернена невелика частина освітленої півкулі Місяця - буде видно вузький серп. Ще через 5 днів ми побачимо праву половину світлої півкулі Місяця - першу чверть. За 2 тижні після нового Місяця настає наступна місячна фаза - повний місяць. Після повного Місяця його освітлена частина починає зменшуватися - настає остання чверть, і ми бачимо ліву половину півкулі Місяця. У наступні дні Місяць набуває форми серпа, і, нарешті, його не видно - знову настає молодик.

У космічних масштабах тінь і півтінь можна спостерігати під час сонячних і місячних затемнень. Планети та їх супутники, що освітлюються Сонцем, утворюють тіні і напівтіні. На малюнку 101 зображено тіні і напівтіні, які утворені Землею і Місяцем.

Мал. 101

Якщо Місяць у ході свого руху навколо Землі в якийсь момент виявляється між Землею і Сонцем, він утворює на земній поверхні тінь, і тоді на цих територіях спостерігається сонячне затемнення.

Сонячні затемнення бувають тільки під час нового Місяця. Їх можна спостерігати лише на тих ділянках поверхні Землі, на які падає тінь або півтінь Місяця (мал. 102). Якщо ділянка знаходиться в тіні Місяця, то спостерігається повне затемнення Сонця; для ділянок, що знаходяться в півтіні, сонячне затемнення буде частковим.

Мал. 102

У зв’язку з тим, що Місяць рухається із заходу на схід, затемнення починається на західному (правому) краю Сонця. На початку затемнення на диску Сонця з’являється невелика «щербина», яка поступово збільшується, і Сонце набуває форми вузького серпа (мал. 103). Коли диск Місяця повністю закриє Сонце, ми побачимо навколо нього дивовижне сяйво - корону Сонця - частину розжареної сонячної атмосфери (мал. 104).

Мал. 103

Мал. 104

Під час повного сонячного затемнення швидко темніє. На небі стає видно зірки і планети. Знижується температура повітря, іноді випадає роса. У небі видно чорний диск з палаючою навколо нього сонячною короною. У давні часи вважали, що це величезний дракон пожирає Сонце.

Подальше переміщення Місяця приводить до того, що через деякий час знову стає видно вузький сонячний серп, а сонячну корону вже не видно. Диск Місяця переміщається все далі у східному напрямку, і незабаром на небі знову яскраво світить Сонце.

Повне затемнення може тривати не більше ніж 8 хвилин, зазвичай 2-3 хвилини. У різних точках поверхні Землі сонячне затемнення не тільки спостерігається по-різному, але й настає в різний час. Це пояснюють тим, що внаслідок руху Місяця навколо Землі тінь Місяця (область повного затемнення) рухається по поверхні Землі із заходу на схід зі швидкістю 1 км/с. Повне затемнення можна спостерігати в межах смуги завдовжки в кілька тисяч кілометрів і завширшки 270 км. На решті частини поверхні Землі це затемнення спостерігається як часткове або не спостерігається.

Повне сонячне затемнення на Землі можна спостерігати один раз на півтора року, а ось в одному і тому самому місці земної поверхні - рідко, лише один раз на 300 років.

Коли Місяць потрапляє в тінь Землі, настає місячне затемнення (мал. 105).

Мал. 105

Місячні затемнення відбуваються тільки при повному Місяці. Оскільки Місяць рухається із заходу на схід, то коли він, переміщаючись, починає заходити в тінь Землі, на місячному диску з’являється «щербина», що поступово збільшується в розмірах. Місяць набуває форми серпа, що на вигляд різко відрізняється від звичайних місячних фаз (мал. 106).

Мал. 106

Затемнення Місяця буде повним, якщо він повністю увійде в тінь Землі. Якщо ж він переміщується лише по частині області земної тіні, затемнення буде частковим.

Діаметр земної тіні значно більший від діаметра місячного диска, тому повне місячне затемнення триває порівняно довго, близько 2 годин.

Картина місячного затемнення виглядає однаково під час спостереження з будь-якої точки поверхні Землі, зверненої в цей час до Місяця, і у всіх цих точках воно починається і закінчується одночасно.

При повному затемненні місячний диск стає темно-червоного кольору.

Космонавт, який перебував би в цей час на Місяці, міг би спостерігати чорний диск Землі із червоним кільцем навколо нього.

Кожні 18 років відбувається 29 місячних затемнень, але інтервали часу між ними різні. Так, упродовж року може не спостерігатися жодного місячного затемнення, а наступного року їх буде 2 або 3.

Домашнє завдання : опрацювти даний матеріал та параграф 10 , написати та вивчити конспект.


Дата уроку : 23.10.20.
Тема уроку: Світлові явища . Джерела та приймачі світла. 
                      Швидкість поширення світла.

Опрацювати параграф 9. Написати конспект та вивчити основні фізичні величини.

 

Дата уроку : 22.10.20
Тема уроку : Захист учнівських проектів.

Підготовити проект на тему :

1. Магнітні матеріали та їх використання.

2. Магнітний запис інформації.

3. Вияви та застосування магнітних взаємодій у природі та техніці.

4. Геомагнітне поле Землі.

5. Магнітні бурі та їхній вплив на здоров'я людини.

6. Різноманітні електромагнітні пристрої.

7. Генератори електричного струму.










Дата уроку : 19.10.20

Тема уроку: Контрольна робота №1 з теми : "Магнітне поле".

Доброго дна шановні здобувачі освіти! Продовжуємо з вами навчання , але вже у дистанційній формі. Ми з вами закінчили працювати над таким розділом як  "Магнітне поле", тому на вас сьогодні чекає контрольна робота , яку ви будете писати в своїх робочих зошитах. Тому у вас повинно бути написано : дата, онлайн контрольна робота та вказаний варіант.

1 варіант - Звездоглід А., Попов Є., Резвих Е., Урсатій В.

2 варіант - Карпенко А., Радченко Є., Саврасов Н.

3 варіант- Кім В., Притулін С.,Резніченко А.


Чекаю на ваші фотозвіти!!!













Немає коментарів:

Дописати коментар