Проблема:
Упровадження
особистісно – орієнтованого та компетентнісного підходу з метою формування
особистості , здатної до життєвої творчості та самореалізації у нових
соціальних умовах.
І ЕТАП. Діагностичний (2017/2018 н.р.)
1. Аналіз
роботи школи за рік
2. Робота
педколективу над навчально-методичною проблемою: «Упровадження
особистісно – орієнтованого та компетентнісного підходу з метою формування
особистості , здатної до життєвої творчості та самореалізації у нових соціальних
умовах»;
• діагностування вчителів з метою вивчення рівня їх професійної
компетентності;
• анкетування учнів та батьків.
3. Створення
ініціативної групи для опрацювання та систематизації результатів анкетування,
діагностування та вироблення мети, завдань, методів реалізації вибраної
проблеми.
Теоретичне обґрунтування проблеми
1.
Ознайомлення всіх членів педколективу з аналітичним матеріалом щодо визначення
проблеми, остаточний відбір єдиної навчально-методичної проблеми для
педагогічного колективу.
2. Вивчення
науково-методичної літератури з проблеми.
3.
Ознайомлення педагогічного колективу з досягненнями психолого-педагогічної
науки.
4. Створення
ініціативної групи з планування системи заходів, спрямованих на вирішення
запропонованих завдань щодо реалізації проблеми.
5. Складання
програми дослідження визначеної проблеми, забезпечення послідовності
накреслених заходів, їх взаємодія з іншими напрямами педагогічного процесу.
6.
Підготовка та проведення засідань педагогічних рад.
7. Визначення провідних напрямків діяльності шкільних методоб’єднань з питань реалізації загальношкільної проблеми.
8.
Оформлення довідково-інформаційних матеріалів з визначеної проблеми .
9. Вивчення
адміністрацією стану викладання предметів (згідно з перспективним планом роботи
школи).
ІІ ЕТАП
Практичне дослідження проблеми (2018/2019 н.р.)
1.
Спрямування всіх напрямів внутрішньошкільної методичної роботи на розвиток
творчого потенціалу вчителя у контексті реалізації проблемного питання.
2. Розробка
методичною радою різних рекомендацій щодо
поставленої проблеми .
3.
Обговорення запропонованих рекомендацій на засіданнях шкільних методоб’єднаннях
, вироблення
заходів стосовно їх реалізації.
4. Підготовка
та проведення педагогічних рад.
6. Вивчення,
апробація існуючого перспективного плану діяльності.
7. Створення
банка інформації щодо впровадження проблеми у навчально-виховний процес.
8.
Організація взаємовідвідувань уроків та виховних заходів.
9.
Організація дієвої самоосвітньої роботи педагогів із визначеної проблеми.
10. Розробка
алгоритмів, пам’яток, порад для обдарованих дітей.
11. Аналіз
навчально-методичної та матеріальної бази кабінетів, вжиття заходів до їх
поліпшення.
ІІІ ЕТАП
Практичне дослідження проблеми (2019/2020 н.р.)
Розвиток
ініціативи і творчості кожного вчителя на впровадження результатів наукових
досліджень в практику своєї роботи.
1.
Спрямування роботи педагогічного колективу над єдиною навчально-методичною
проблемою в напрямі: „Передумови підвищення якості навчально-виховного
процесу”.
2.
Активізувати діяльність шкільних методоб’єднань , творчої групи у контексті роботи
над проблемою.
3.
Трансформування інноваційних технологій, перспективного плану діяльності в практичну діяльність.
4.
Підготовка та проведення педагогічних рад.
5. Залучення педагогічних
працівників школи до участі у районних творчих групах.
ІV ЕТАП
Практичне дослідження проблеми (2020/2021 н.р.)
1.
Спрямування роботи всіх внутрішніх підрозділів над єдиною науково-методичною
проблемою в напрямі: „Формування у школярів навичок пошуково-дослідницької
роботи”.
2.
Удосконалення системи роботи вчителів у контексті роботи над проблемою.
3.
Підготовка і проведення педагогічного ярмарку «Мій педагогічний кейс».
4.
Підготовка та проведення педради
5.
Проведення підсумкових контрольних робіт, тестування та їх аналіз.
6.
Проведення моніторингу навчальних досягнень учнів.
7. Аналіз
діагностування рівня вихованості, розвитку учнів.
8. Вивчення
адміністрацією стану викладання предметів (згідно з перспективним планом роботи
школи) в аспекті реалізації проблеми.
V ЕТАП
Узагальнюючий, підсумковий (2021/2022 н.р.)
Наслідки
роботи школи над науково-методичною проблемою
1.
Узагальнення та аналіз роботи над проблемою, вироблення практичних
рекомендацій.
2.
Проведення творчих звітів шкільних методоб’єднань про наслідки роботи над проблемою.
3.
Проведення творчих майстерень кращих учителів школи за результатами роботи над
проблемою.
4.
Оформлення результатів дослідження у вигляді методичних порад.
5. Створення
банку перспективного педагогічного досвіду.
6.
Підготовка та проведення ярмарку педагогічних ідей .
7.
Проведення педради-панорами методичних знахідок .
8.
Проведення підсумкової методичної конференції та педагогічної виставки за
підсумками роботи над проблемою.
9. Вивчення
адміністрацією і методичною радою стану викладання предметів (згідно з
перспективним планом).
10.
Визначення форм стимулювання і популяризації кращого досвіду.
Очікувані результати
1.
Вироблення єдиного педагогічного кредо, позиції, загальних цінностей, традицій.
2. Удосконалення
змісту, форм і методів внутрішньошкільної методичної роботи.
3.
Підвищення професійної компетентності, творчого потенціалу педагогів.
4.
Використання набутого досвіду на практиці.
5. Поширення
за межами школи кращого досвіду, створеного у середині колективу.
6.
Підвищення рівня навчальних досягнень, вихованості, розвитку учнів.
7. Створення
сприятливих умов для навчання і розвитку обдарованих учнів.
ПЕРСПЕКТИВНЕ ПРОГНОЗУВАННЯ
Зміст
І. Вступ
1.Концепція розвитку школи
2.Цільові проекти
3.Моніторинг ефективності Програми
ІІ. Перспективний план роботи
педагогічного колективу
1.Етапи реалізації
2.Кадрове забезпечення
3.Управління навчально-виховним
процесом
4.Розвиток навчально-матеріальної
бази
5.Орієнтовний перелік тем
загальношкільних заходів (засідань педагогічної ради, семінарів, конференцій,
інш.)
Програма розвитку
Паспорт Програми розвитку
Назва
|
Зміст Програми
|
Тип
програми
|
Програма
розвитку
|
Підстава
для розробки Програми
|
Необхідність
удосконалення якості освітніх послуг, які надає заклад, вироблення освітньої
та наукової стратегії з урахуванням якісних змін у державі
|
Нормативно-правова
база
|
Закони України:
1.Закон України «Про освіту» від
23.05.1991р.№1060 – XVII
2. Закон України «Про загальну
середню освіту» від13.15.1999р. № 651 - XIV
2. Закон України «Про Концепцію
Національної програми інформатизації» 75/98-ВР.
3. Закон України від 01.06.2010 №
2297-VI «Про захист персональних даних». Закон набрав чинності з 1 січня 2011
року.
4. Закон України «Про Національну
програму інформатизації» 74/98-ВР.
Укази Президента України:
1. Указ Президента України №
926/2010 від 29.09.2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку
освіти в Україні».
Акти Кабінету Міністрів України:
1. Постанова Кабінету Міністрів
України від 13.04.2011 №494 «Про затвердження Державної цільової програми
впровадження у навчально-виховний процес загальноосвітніх навчальних закладів
інформаційно-комунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року».
2. Розпорядження Кабінету
Міністрів України від 20.10.2010 № 2009-р «Про керівника Національної
програми інформатизації».
3. Розпорядження Кабінету
Міністрів України від 15.11.2010 № 2119-р «Про затвердження переліку завдань
(проектів) Національної програми інформатизації на 2010 рік, їх державних
замовників та обсягів фінансування».
4. Розпорядження Кабінету
Міністрів України від 02.03.2011 № 192-р «Про затвердження плану заходів з
проведення у 2011 році Року освіти та інформаційного суспільства».
4. Розпорядження Кабінету
Міністрів України від 27.08.2010 № 1722-р. Про схвалення Концепції
Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес
загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційних технологій
«Сто відсотків» на період до 2015 року.
5. Постанова Кабінету
МіністрівУкраїни «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної
освіти» від 20.04.2011р. № 426.
6. Постанова Кабінету
МіністрівУкраїни «Про затвердження Державного стандарту базової і повної
загальної середньої освіти» від 23.11.11.№1392.
Накази:
1. Наказ
Держінформнауки від 21.11.2010 № 75 «Про затвердження Порядку взаємодії
структурних підрозділів Держінформнауки при формуванні та виконанні НПІ».
2. Наказ
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.12.2011 № 903
«Правила використання комп’ютерних програм у навчальних закладах».
3. Наказ
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 25.03.2011 № 280
«План заходів з проведення у 2011 році Року освіти та інформаційного суспільства».
4. План
заходів з проведення у 2011 році Року освіти та інформаційного суспільства
Додаток до наказу МОНМСУ від 25.03.2011 № 280
5. Наказ
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.04.2011 № 302
«Про заходи щодо впровадження електронного навчального контенту».
|
Мета
Програми
|
Створення
умов для забезпечення в школі сучасної, доступної та якісної системи освіти
відповідно до вимог суспільстві, запитів особистості й потреб держави;
забезпечення ефективного управління розвитком загальноосвітнього закладу.
|
Завдання
Програми
|
·
Формування інформаційно – комунікаційної та
комунікативної компетентностей учнів.
·
Запровадження освітніх інновацій,
інформаційно-комунікаційних педагогічних технологій.
·
Розвиток профільності навчання.
·
Впровадження здоров’язберігаючої технології в
навчально – виховний процес.
·
Створення толерантного середовища у навчальному
закладі.
·
Розвиток комунікативних здібностей учнів.
·
Створення сприятливих умов для пошуку, підтримки
та розвитку обдарованих дітей і молоді.
·
Підтримка дітей і молоді з особливими потребами.
·
Забезпечення консолідації та взаємодії соціальних і
наукових партнерів із метою інтенсифікації розвитку й удосконалення
освітнього середовища.
·
Розвиток міжрегіонального партнерства.
·
Приведення матеріально-технічногої стану школи у
відповідність із потребами сучасної освіти.
|
Термін
реалізації Програми
|
2017-2022рр.
|
Етапи
реалізації Програми
|
Концептуально-організаційний(2017-2018 н.р.)
Реалізація
проблеми (2018-2019 н.р.)
Набуття
досвіду (2019-2021 н.р.)
Узагальнення
результатів (2021-2022н.р.)
|
Ресурсне
забезпечення Програми
|
Підвищення
кваліфікаційного рівня педагогів школи.
Залучення
фахівців вищих навчальних закладів, державних та громадських організацій у
якості консультантів.
Розробка
та реалізація механізмів залучення додаткових фінансових і матеріальних
ресурсів (цільових соціальних проектів, інвестицій, благодійних внесків
тощо); підвищення ефективності використання бюджетних та позабюджетних
коштів.
|
Структура
Програми
|
·
Вступ.
·
Концепція розвитку навчального закладу на 2017-2022 рр.
·
Цільові проекти.
·
Моніторинг ефективності Програми
|
Очікувані
результати
|
Забезпечення
умов для здобуття сучасної, доступної та якісної освіти відповідно до вимог
суспільства, запитів особистості й потреб держави.
Підвищення
рівня професійної компетентності педагогів (психолого-педагогічними знаннями
та вміннями, володіння прийомами індивідуалізації навчання та виховання
учнів).
Підвищення
рівня навчальних досягнень учнів.
Підвищення
якості вихованості школярів.
Створення
позитивного іміджу школи в соціумі міста, підвищення її конкурентоздатності.
|
Показники
ефективності Програми
|
Поліпшення
якісних показників ЗНО, ДПА, результатів предметних олімпіад.
Зростання
позитивного іміджу навчального закладу та конкурентноздатності школи на ринку
освітніх послуг.
Збільшення
контингенту учнів.
|
Контроль,
корекція та оцінювання Програми
|
Системний
моніторинг реалізації розвитку Програми та її фінансування; участь батьків і громадськості
в незалежному оцінювання якості освіти.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар