Технологія "перевернутого навчання "
Перевернуте навчання (flipped learning) - це одна із форм змішаного навчання, яка дозволяє «перевернути» звичайний клас таким чином , що домашнім завданням ддя учнів є перегляд коротких відеоуроків у мережі — самостійно проходять теоретичний матеріал, — а в класі час використовується на виконання практичних завдань.
На мою думку «перевернуте» навчання - активне навчання.
Однією із технологій такого навчання - "Перевернутий клас". Авторами такої технології вважаються вчителі хімії Аарон Самс и Джонатан Бергманн , які у 2008 році стали записувати відеороліки із своїми лекціями та перетворювати їх у домашні завдання для своїх учнів.
Але існують і деякі труднощі при використанні такої технології : великий об’єм технічної підготовчої роботи та залежність від технічного оснащення школи і учнів.
Якщо подивитись з іншого боку , то недоліки є у кожній технології та моделі навчання.
Позитивним
у цій технології є те, що учень може переглянути і прослухати виклад
нового матеріалу стільки разів, скільки йому треба, щоб зрозуміти його.
Водночас він може звернутися до підручника і додаткових ресурсів. За такої
форми уроку, школяр відчуває відповідальність за виконання домашнього завдання,
адже від цього залежатиме його успішність на уроці, де учні активно працюють
над завданням, а не пасивно слухають учителя.
Уроки
за такою технологією доцільно проводити в тому випадку, коли обсяг матеріалу
об’ємний, а часу на вивчення теми відводиться мало.
В
застосуванні технології «перевернутого навчання» існує ряд переваг над
традиційним навчанням:
1.
Вона спонукає учнів до самостійного навчання і постійної взаємодії одного з
одним.
2.Вивільняє
час на спілкування сам на сам з учителем .
3.В
учнів з’являється можливість працювати у своєму темпі (Можливість поставити на
паузу, перемотати і переглянути відеоматеріал дозволяє учням розподілити час
навчання на власний розсуд. Можна пропустити те, що здається зрозумілим, і
повторити те, що виявилось складним.)
4.Сприяє
повноцінному опануванню матеріалу
5.Зрівнює
можливості учнів
6.Бореться
з невідвідуваністю. Матеріал доступний всім учням. Навіть тим, хто з
якихось причин пропустив урок.
7.Відмінний
спосіб діагностики .
8.В
учнів є можливість навчати один одного
9.З’являється можливість залучати до навчального процесу батьків (Батьки теж можуть переглядати матеріал і, в свою чергу, допомагати своїм дітям в засвоєнні матеріалу).
Під час таких навчальних занять роль вчителя — виступати тренером або консультантом, заохочуючи учнів на самостійні опанування матеріалу і спільну роботу.
Перевернуте навчання передбачає зміну ролі викладачів, які здають свої передові позиції на користь більш тісної співпраці та спільного вкладу в навчальний процес. Супутні зміни зачіпають і ролі учнів, багато з яких звикли бути пасивними учасниками в процесі навчання, який подається ним в готовому вигляді. Перевернута модель покладає велику відповідальність за навчання на плечі учнів, даючи їм стимул для експерименту. Діяльність може очолюватися учнями, а спілкування між ними може стати визначальною рушійною силою процесу, спрямованого на навчання за допомогою практичних навичок. Що робить перевернуте навчання особливо добре — так це призводить до значного зсуву пріоритетів від простої подачі матеріалу до роботи над його вдосконаленням.
Під час традиційних уроків учні часто намагаються вхопити те, що вони чують в момент мовлення вчителя. У них немає можливості зупинитися, щоб обміркувати сказане, і, таким чином, вони можуть упускати важливі моменти, бо намагаються записати слова викладача. А використання відео та інших попередньо записаних інформаційних носіїв дозволяє студентам повністю контролювати хід лекції: вони можуть дивитися, перемотувати назад або вперед по мірі необхідності.
Присвятивши час на уроці розбору матеріалу, викладачі мають можливість виявити помилки в сприйнятті, особливо ті, які широко поширені в класі. У той же час спільні проекти можуть сприяти соціальній взаємодії між учнями, полегшуючи процес сприйняття інформації один у одного.
Отже, при використанні технології «перевернутого навчання» уроки (у будь-якій формі) повинні підтримувати навчання, а не займати центральне місце. Зміст навчання вже не є самоціллю, а стає як-би відправною точкою. Акцент на процесі пізнавальної діяльності, в ході якої учень, спираючись на контент, відкриває для себе нове знання.
При перевернутому підході на уроці вивільняється час для контакту з учнями. Фактично, з’являється можливість працювати з учнем один на один. Більше уваги можна приділити тим учням, у яких виникають проблеми з домашньою роботою. А у просунутих учнів тепер більше свободи для того, щоб вчитися незалежно від темпу однокласників. Це говорить про те, що перевернутий клас сприяє індивідуальному підходу в навчанні.
Немає коментарів:
Дописати коментар